Per què has d’enviar una carta de presentació quan apliques a una oferta de feina?

Per què has d’enviar una carta de presentació quan apliques a una oferta de feina?

La resposta és senzilla: la carta de presentació demostra interès. El headhunter, és a dir, la persona encarregada de la selecció, veu així que t’has llegit l’oferta, que saps quines tasques duu a terme l’empresa i pot llegir quines funcions has desenvolupat prèviament.

Una carta de presentació és el primer contacte que tens amb l’empresa, la qual complementa el teu CV. Amb aquesta carta has d’exposar tots els teus punts forts i les raons per les quals l’empresa ha de prestar atenció a la teva candidatura i incloure’t en el procés de selecció. 

Per aquest motiu, avui et portem diferents models que pots utilitzar en funció del teu cas concret per crear la teva carta de presentació i triomfar!

El primer treball

Des de Servicejobs sabem que aconseguir un primer treball en el camp o sector que t’interessa no és feina fàcil, ja que avui dia tothom demana un mínim d’experiència, però també sabem que, si t’ho proposes, ho pots aconseguir! Per això és important que, a l’hora de redactar la carta de presentació, remarquis les teves habilitats, aspiracions i valia i que, a més, afegeixis els coneixements que has après durant els teus estudis, sempre que tinguin relació amb l’oferta de feina publicada. També t’aconsellem que posis èmfasi en tot allò que et pugui impulsar en el món laboral, és a dir, si tens facilitat amb els idiomes, si has viatjat molt, si has fet pràctiques…

Carta de presentació

En resposta a una oferta de treball

Si has observat una oferta de treball en alguna plataforma i t’interessa, quan enviïs el teu CV és important que ho complementis amb una carta de presentació. Allí, si coneixes el nom de la persona que porta el procés, escriu-li directament a ell i afegeix el nom de l’empresa en algun paràgraf (això denota interès i coneixement) A més, és important que destaquis la teva motivació i predisposició per ocupar el lloc de treball, així com els teus èxits relacionats amb l’oferta de feina.

 

Autocandidatura

Si t’interessa entrar a treballar a una empresa en concret o si estàs buscant feina en un sector i has fet una cerca activa de diferents empreses on t’interessa treballar, sense que hi hagi publicada cap oferta de treball, és important que captis l’atenció des d’un primer moment. Per això, has de ser original, adequant la carta als serveis que ofereixen i utilitzant un to personalitzat i directa. D’aquesta manera, si aconsegueixes cridar l’atenció, et tindran en compte per a futurs processos de selecció. 

De recordatori i actualització de dades

El principal objectiu d’aquesta carta és recordar a l’empresa que encara continues interessat/da en treballar amb ells i actualitzar les teves dades formatives i professionals. 

Per realitzar pràctiques professionals

Si t’interessa realitzar pràctiques professionals a una empresa, has d’aprofitar per destacar el que has estudiat i el perquè t’interessa fer les pràctiques en aquella empresa, i sobretot deixar clar que pot ser un benefici tant per l’empresa com per a tu.

Un cop analitzats diferents models de carta de presentació, et volem fer una breu descripció sobre què han d’incloure tant sí com no totes i cadascuna de les cartes de presentació:

Han de ser breus i clares

Serveix per cridar l’atenció de l’empresa, no perquè rellegeixin reiteradament les mateixes dades, així que has de ser breu i exposa la informació de forma clara i concisa en una única pàgina.

Utilitza un llenguatge no col·loquial

Redacta una carta formal, sense faltes d’ortografia i amb una bona estructura i presentació.

No oblidis adjuntar el teu CV

D’aquesta manera podran verificar la teva informació donada i et podran tenir en compte per futurs processos de selecció.

Augmenta les teves probabilitats adjuntant la carta de presentació a la teva candidatura davant les empreses. 

 

T’agrada aquest article? Subscriu-te al blog
i et mantindrem al dia 😉